W dniu 20 grudnia została wysadzona (przez firmę "Spec-Min")  północna nitka mostu nad ul. Smoczą w Podjuchach.

----------

Od 10 grudnia cały ruch po remontowanym odcinku A6 odbywa się po jezdni południowej. Do użytku oddano ostatnie 3 obiekty mostowe.

----------

Rosjanie mają gotowy projekt przejścia granicznego Mamonowo 2. Obiekt ma być ukończony w 2008 roku. Źródło: Radio Gdańsk. Prace przygotowujące teren już się zaczęły. Polska część przejścia w Grzechotkach jest już ukończona. Źródło: relacja własna z 11 listopada.

----------

GDDKiA podpisała w dniu 07.11.06r. umowę z firmą Strabag na przebudowę odcinka Maciejewo - Grzechotki. Termin realizacji 14 miesięcy. Źródło: GDDKiA

----------

We wrześniu rusza przebudowa 5 km, brukowanego odcinka berlinki (tej nieautostradowej) przebiegającego przez Starogard Gdański. W 2008 roku pojedziemy po nowej nawierzchni. Źródło: "Dziennik Bałtycki" z 29 sierpnia.

----------

W dniu 08.08.06r. w końcu dokonano otwarcia ofert na przebudowę odcinka Maciejewo - Grzechotki. Najtańszą ofertę dał Strabag. Natomiast 09.08.06r. GDDKiA podpisała umowę z firmą Skanska na przebudowę odcinka Chruściel - Maciejewo. Źródło: GDDKiA

----------

Od dnia 22.07.06r. przerzucono ruch na kolejny odcinek południowej jezdni autostrady A6. Po nowej nawierzchni można już jeździć od estakady do węzła Dąbie (Kijewo). Od 12 sierpnia już cały ruch na remontowanym odcinku (za wyjątkiem estakady i mostu nad ul. Smoczą) powinien odbywać się po jezdni południowej. Źródło: "Gazeta Wyborcza Szczecin" z 4 sierpnia.

----------

1 czerwca portugalsko-polskie konsorcjum firm MSF, TGA i Warbud przejęło od GDDKiA plac budowy odcinka berlinki od węzła Elbląg-Wschód do węzła Chruściel . Na kolejnym odcinku (Chruściel - Maciejewo) oferenci zablokowali rozstrzygnięcie przetargu poprzez niekończące się odwołania. Nie można też rozstrzygnąć przetargu na ostatni odcinek (Maciejewo-Grzechotki) z powodów ekologicznych. Podobno wkrótce wojewoda wyda decyzję środowiskową wyznaczającą obszar specjalnej ochrony ptaków (bocianów), co powinno rozstrzygnąć sprawę. Źródło: http://www.nowedrogi.pl.

----------

W dniu 24 kwietnia GDDKiA podpisała z wykonawcą umowę (wartą 176,8 mln zł ) na przebudowę 28,8 km odcinka berlinki od węzła Elbląg-Wschód do węzła Chruściel. Termin wykonania 2 lata. Źródło: strona GDDKiA.

----------

Od Generalnego Dyrektora Dróg i Autostrad mgr inz. Zbigniewa Kotlarka otrzymałem pismo następującej treści: "Po zapoznaniu się z treścią pisma, które skierował Pan dnia 10.01.2006 r. do Pana Jerzego Polaczka, Ministra Transportu i Budownictwa, chcę podziękować za zainteresowanie problemami kształtowania sieci drogowej w Polsce i zgłoszoną propozycję, dotyczącą budowy odcinka autostrady Berlin - Królewiec i jej przedłużenia przez Olsztyn do Grodna. Uprzejmie informuję, że wobec zwiększającej się liczby wniosków o rozszerzenie sieci autostrad i dróg ekspresowych, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wykona opracowanie studialne układu dróg ekspresowych w Polsce, którego wyniki pozwolą w racjonalny sposób skorygować sieć dróg wysokiej klasy technicznej. Zamówienie publiczne na wykonanie studium przygotowane zostanie po opracowaniu wyników Generalnego Pomiaru Ruchu, przeprowadzonego w roku 2005 na sieci dróg krajowych i wojewódzkich. Wniosek Pana przekazany zostanie wykonawcy studium w celu przeanalizowania". Bardzo dziekuję.

----------

W piątek i sobotę (7 i 8 kwietnia) odbył się pierwszy etap operacji nasuwania stalowej konstrukcji nośnej północnej nitki mostu nad rzeką Elbląg. Źródło: http://www.portel.pl z 06.04.06.

----------

Komunikat ze strony GDDKiA: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że 21 marca 2006 r. została podpisana umowa na zarządzanie i nadzór nad realizacją projektu „Przebudowa drogi krajowej nr 22 na odcinku Elbląg - Grzechotki" z konsorcjum firm Mott MacDonald Limited, Lafrentz - Polska Sp. z o.o. i Jacobs GIBB Polska Sp. z o.o. Wartość kontraktu wynosi 18,7 mln zł (brutto). Niestety wciąż nie rozstrzygnięto żadnego z 3 przetargów dotyczących wykonastwa.

----------

Trwają prace przy rozbiórce południowej nitki estakady w Szczecinie-Klęskowie. Oprócz płyty nośnej (demontowanej fragmentami) rozebrane zostaną filary na długości 2 metrów (licząc od góry). Źródło: "Gazeta Wyborcza Szczecin" z 7 marca.

----------

GDDKiA w Szczecinie przygotowuje się do remontu węzła Dąbie (vel Kijewo), na skrzyżowaniu z DK3/D10. Koszt przedsięwzięcia, z uwagi na przebudowę węzłowego wiaduktu (wydłużenie dla wprowadzenia pasów włączenia do ruchu)  będzie dość wysoki. Następnie przebudowany zostanie odcinek Kijewo - Rzęśnica. Źródło:"Kurier  Szczeński" z 28 lutego.

----------

Po tygodniu przygotowań, w sobotę 25 lutego, specjaliści z firmy "Spec-Min" (tej samej, która przeprowadzała na A6 demontaż kilku obiektów, w tym w 1997 roku przyczółków i filarów po przedwojennym moście nad Odrą Wschodnią  na południowej nitce) wysadzili południową nitkę mostu nad strumieniem Jeziorna i ul. Smoczą. Dotychczas rozebrano całą nawierzchnię na modernizowanym odcinku oraz 13 z 14 obiektów inżynieryjnych. Do rozbiórki pozostała jeszcze (południowa) nitka estakady nad ul. Chłopską w Szczecinie-Klęskowie, którą ze względu na bliskość domów nie można wysadzić. Źródło: "Gazeta Wyborcza Szczecin" z 27 lutego.

----------

W lutym lub marcu zostanie ogłoszony przetarg na brukowany (o długości 5,32 km) odcinek DK22 (nieautostradowy) przebiegający przez Starogard Gdański. Źródło: Dziennik Bałtycki z 2006-01-25.

powrót do aktualności bieżących

aktualności z 2005 roku

aktualności z 2004 roku

aktualności z 2003 roku

aktualności z 2002 roku

aktualności od lipca do czerwca 2001 roku

informacje o odbudowie odcinka Elbląg - Królewiec od 1992 roku do czerwca 2001

strona główna