Odcinek Elbląg - Grzechotki:

1. Zbudowany odcinek autostrady Elbląg - Królewiec zaczyna się przy niedokończonym węźle Elbląg-Zachód (Elbing-West), w miejscu gdzie krzyżują się DK7 (E77) z Gdańska i DK22 z Malborka. Dalej, do węzła Elbląg-Wschód, obie trasy biegną po berlince. Następnie DK7 "schodzi" z RAB, a DK22 kieruje się dalej autostradą do granicy. Berlinka pomiędzy wspomnianymi węzłami w naturalny sposób jest wykorzystywana przez wymienione trasy jako obwodnica Elbląga. Jednak dopiero w latach 70-tych stała się kompletna, gdy połączono Elbląg-Zachód z Kazimierzewem (przedtem jadący ze strony Gdańska musieli przejeżdżać przez przedmieście Elbląga). W związku z dużym zużyciem betonowej nawierzchni w 1992 roku wykonano asfaltową nakładkę.

A. Most, po którym przebiega DK7 i DK22 nad rzeką Elbląg, torami kolejowymi do Tczewa i rzeczką Kumielą. Zdjęcie wykonane w kierunku Berlina. Typ B. B. Tuż przed mostem ze zdjęcia A. Widać wyraźnie, że (tak jak na innych większych obiektach pomiędzy Elblągiem a Królewcem) Niemcy wybudowali wiadukt na szerokość jednej jezdni. Zdjęcie wykonane w kierunku Berlina. Typ B.
C. Wiadukt, który przechodzi nad berlinką na obwodnicy Elbląga (ul. Skrzydlata). Zdjęcie wykonane w kierunku Berlina. Typ B. D. Węzeł Elbląg-Wschód (Elbing-Ost). Na pierwszym planie wiadukt nad ul. Grunwaldzką, dalej wiadukt nad idącą od strony Warszawy DK7 (ul. Pasłęcka) oraz krótki odcinek z dwoma jezdniami . Zdjęcie wykonane w kierunku Berlina. Typ A. Porównaj ze screenshotem z TVG z początku stycznia 2002 (widok w kierunku Królewca).
E. Wiadukt nad ul. Grunwaldzką. W tle widać wiadukt ze zdjęcia F. Zdjęcie wykonane w kierunku Królewca. Typ B. F. Tuż za węzłem berlinkę przecina wiadukt prowadzący do Gronowa Górnego. Zdjęcie wykonane w kierunku Królewca. Typ A.

2. Skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 505 z Młynar do Fromborka, węzeł Frauenburg

Widok w kierunku Berlina. Typ A. DW505 w stronę Młynar. Typ A. Widok w kierunku Berlina. Typ C.

 

3. Zjazd na DK54 (węzeł Tiedmannsdorf), czyli drogę odbijającą z historycznej autostrady do Braniewa i stamtąd do granicy w Gronowie-Mamonowie. W tym miejscu są dwie jezdnie. Zdjęcie w kierunku Berlina. Typ A.

 

4. Wiadukt lokalnej drogi z Braniewa do Pierzchał, znajdujący się w odległości około 500 metrów od rzeki Pasłęka. Most nad nią wysadzili w 1945 cofający się pod naporem Sowietów Niemcy. Zdjęcie w kierunku Królewca, Typ A.
 

5. Droga za wiaduktem (widocznym w tle zdjęcia) jest już po bokach zarośnięta, przez co bardzo się zwężyła. Zdjęcie w kierunku Berlina. Typ A.

 

6. Dalej już się pojechać nie da. Przed nami przepaść. Zdjęcie w kierunku Królewca. Typ A.

7. Na wschodnim mostowym przyczółku, który obsunął się w 1995 r.

Zdjęcie w kierunku Królewca. Typ A. Drugie ujęcie podobne. Zdjęcie w kierunku Królewca. Typ A.
Zdjęcie ze strony http://www.braniewo.pl z zachodniego przyczółka, po rozpoczęciu odbudowy mostu! Widok w stronę Berlina, jesień 2001 r. Po wyburzeniu filarów. Na wschodnim przyczółku widać czyjś samochód. Zdjęcie w kierunku Królewca. Typ C.

8. Most nad rzeką Banówką, uszkodzony w 1945 r., odnowiony w latach 50-tych.

Widok z zachodniego przyczółku w kierunku Królewca. Typ C. Widok z mostu w stronę Królewca Typ C.

9.Granica z Rosją (Obwodem Kaliningradzkim). Tutaj wkrótce stanie nowoczesne przejście graniczne.

Zdjęcie Marcina Rogozińskiego z początku maja 2001 r.), w kierunku Królewca. 

Typ A: Zdjęcia wykonałem wraz z Karoliną w dniu 28 kwietnia 2001 roku.

Typ B:  Zdjęcia wykonałem wraz z Karoliną w dniu 13 października 2001 roku.

Typ C: Zdjęcia Piotra Klawczyńskiego z października 2001 roku.

<<powrót do indexu

strona główna