Pan Krzysztof Błażejowski, autor strony http://www.road.pl/ o asfaltowej nakładce, którą przykryto betonowe płyty pomiędzy węzłami Elbląg-Zachód i Elbląg-Wschód:

"Pamiętam to z czasów dzieciństwa, no i wiem o tym, że w latach 1992-1993 wykonywano na
obwodnicy nakładkę z SMA modyfikowanego plastomerami
".

Podstawy wiedzy o nawierzchniach z betonu cementowego można znaleźć na stronie http://www.road.pl/drogi_betonowe.htm

Ponadto dwie ciekawostki od Pana Krzysztofa:
- byłem na tym odcinku w roku 2000 i oglądałem stan betonu. Trzeba przyznać niemieckim inżynierom (technologom), że znali się na betonie. W tamtych czasach nie były dostępne domieszki do betonu (napowietrzające) a beton mimo tych 60 lat wygląda w większości płyt na "zdrowy".
- konstrukcja nawierzchni dróg budowanych przez III Rzeszę zwykle wyglądała następująco: płyta betonowa nieuzbrojona 20-22 cm, podbudowa, podłoże gruntowe. Choć zdarzało się, że przy korzystnych warunkach gruntowo-wodnych podbudowa była bardzo cienka lub jej wcale
nie było. W zamian stosowano bardzo wydajny system odwodnienia.