7 grudnia otwarto drugą, nowozbudowaną nitkę tzw. Berlińskiego Mostu nad Pregołą
koło Królewca (Kaliningradu), będącego naturalnym przedłużeniem
berlinki i obwodnicą miasta. W ten sposób kierowcy
mają do dyspozycji trzy pasy ruchu na każdej jezdni. Źródło:
vesti-kaliningrad.ru ,
kaliningrad.ru itd.
--------------------
GDDKiA wysłała zaproszenia do składania ofert cenowych na przebudowę węzła Dąbie
(Szczecin-Kijewo) oraz odcinka od nowego węzłą Szczecin-Dąbie do Rzęśnicy (bez
węzła). Pierwsza inwestycja w formule "Projektuj i Buduj" ma zostać zrealizowana
do 2020 roku. Druga, w formule "Buduj" do 2019 roku. Przybędą pasy awaryjne a na
węźle Dąbie (Kijewo) jezdnie serwisowe, nowe, szersze wiaduktu oraz nowe, lepiej
wyprofilowane zjazdo-wjazdy. Źródło: strona GDDikA z 14.09.2016.
--------------------
Nadleśnictwo Szczecinek przygotowuje kolejną, trzecią część filmu z cyklu
"Eko-skarby Pomorskiej Przyrody". W ujawnionych na
Facebooku kadrach widać drogę przebiegającą przez Wyspę Owczą na Jeziorze
Wielimie. W opisie wynika, że ma to być wizualizacja niedoszłego,
aleternatywnego przebiegu berlinki przez Szczecinek do Chojnic. Źródło:
Facebook Nadleśnictwa Szczecinek.
--------------------
W dniu 10.08.2016 r. Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie
ogłosił przetarg na przebudowę betonowej części DW142. Patrząc od Szczecina, od
węzła Rzęśnica, pozostanie krótki dwujezdnowy fragment, który płynnie, dwoma
pasami przejdzie Drogowy Odcinek Lotniskowy w istniejącej postaci 1x4. Zaraz za
DOLem zostanie rozebrany jeden z dwóch nieużywanych i przeznaczonych do
likwidacji wiaduktów przechodzących nad berlinką (drugi to ten za skrzyżowaniem
z DW141, w okolicy Poczernina) oraz północna pozostałość po nitce mostu nad Iną.
Przebudowane zostaną dawne węzły
Stargard-Friedrichswalde
(skrzyżowanie z DW141) i
Stargard-Massow
(skrzyżowanie z DW106). Na tym pierwszym nie planuje się wykorzystać
wyremontowanego w 2012 roku węzłowego wiaduktu, a zamiast pasów włączania
powstaną lewo i prawoskręty. Na drugim dobudowana zostanie brakująca północna
łącznica (a oba zjazdo-wjazdy prowadzone w DW106 poprzez ronda) i powstaną pasy
zjazdowe i włączania. Przebudowane zostaną też legalnie istniejące od dawna tzw.
dzikie wjazdy: drogi Strumiany - Sowno (lewoskręt) i Warchlino - Małkocin (brak
pasów zjazdowych i włączeniowych). Prace powinny ruszyć w marcu 2017 roku i
zakończyś się w 2018.
Źródło: strona ZDW w Koszalinie.
--------------------
Słuchacze Radia Szczecin proponują, aby zostawić na pamiątkę fragment betonowego
odcinka DW 142, zabytek, z np. pamiątkową tablicą w jakich okolicznościach
powstała i że przy jej budowie zginęli m.in. polscy więźniowie.[...]
Ciekawe są np. wiadukty, wykazało to powstałe w 2002 roku opracowanie - mówił w
"Czasie Reakcji" zastępca Zachodniopomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora
Zabytków Tomasz Wolender. Źródło: strona Radio Szczecin z 19.04.2016.
--------------------
Zaległą informacja z 2015 roku z rosyjskiej części berlinki: wykonano na
pozostałym odcinku (od dawnego węzła Zinten) do granicy drugą jezdnię asfaltową,
wraz z pewną liczbą skrzyżowań w poziomie. Ruch odbywa się po nowej nitce, stara
betonowa czeka na lepsze czasy. Źródło: informacja własna z 10.05.2016.
---------------------
Generalny Pomiar Ruchu z 2015 wykazał:
- na S22 Elbląg-Wchód - Braniewo-Południe (Chruściel) 5783 pojazdy na dobę
(wzrost o 117,5% w stosunku do 2010 roku),
- na S22 Braniewo-Południe - Braniewo-Północ (Braniewo) 2631 p/d (wzrost 488,1
%),
- na S22 Braniewo-Północ - Grzechotki 3243 p/d (wzrost o 1052,9%),
- na A6 Szczecin-Kijewo (Dąbie) - Rzęśnica około* 32 000 p/d (w 2010 było
22111),
- na A6 wzrósł również ruch na pozostąłych odcinkach w kierunku granicy.
* w 2015 mierzono pomiędzy węzłami Szczecin-Kijewo i nowym węzłem Szczecin-Dąbie
i Szczeczcin-Dąbie a Rzęśnica.
Źródło: strona GDDKiA.
--------------------
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie przygotował dokumentację modernizacji
23-kilometrowego odcinka od Szczecina do Krzywnicy.
Jeszcze w tym roku ma zostać ogłoszony przetarg na wykonanie prac.[...]
Planujemy zamknąć drogę, pokruszyć płyty i wykorzystać je jako podbudowę. Trzeba
też pamiętać, że jak zamkniemy drogę w całości, to szybciej skończymy - mówił w
magazynie "Czas Reakcji" Radia Szczecin Marek Żuber, dyrektor Zarządu
Dróg.Wartość prac szacowana jest na ok. 50 mln złotych. Przewidywany koniec
robót - do końca 2017 roku.
Źródło:Radio Szczecin 8 kwietnia
2016.
aktualności z
2015 roku
aktualności z
2014 roku
aktualności z
2013 roku
aktualności z
2012 roku
aktualności z 2011 roku
aktualności z 2010 roku
aktualności z 2009 roku
aktualności z 2008 roku
aktualności z 2007 roku
aktualności z 2006 roku
aktualności z 2005 roku
aktualności z 2004 roku
aktualności z 2003 roku
aktualności z 2002 roku
aktualności od lipca do czerwca 2001 roku
informacje o odbudowie odcinka Elbląg -
Królewiec od 1992 roku do czerwca 2001
|