logo
Historia i teraźniejszość   Autostrada Berlin - Królewiec





Ogłoszone 12 października przetargi czterokrotnie dotyczą berlinki (jako autostrady A6). Zaczynając od zachodu:

1. W formule projektuj i buduj, w ramach budowy nowego przebiegu DK13 (a w dalszej przyszłości Zachodniej Obwodnicy Szczecina), nastąpi przesunięcie węzła w Kołbaskowie (dawnego Szczecin-Południe) nieco na wschód. Obecne łącznice zjazdowo-wjazdowe (wraz z zabytkową stacją benzynową) zostaną zlikwidowane, a nowe (wraz z drogami serwisowymi i nowym wiaduktem) powstaną za (patrząc w kierunku Królewca) MOPem (tym ze stacją Lotosu). Całość powinna być gotowa w 2020 roku.

2. W formule projektuj i buduj zostanie przebudowany węzeł Kijewo (dawny Szczecin-Dąbie). Poprawiona zostanie geometria wszystkich zjazdów i wjazdów oraz powstaną drogi serwisowe (jezdnie zbiorczo-rozprowadzające). Nowy węzeł powinien być gotowy pod koniec 2019 roku.

3. W formule buduj zostaną zmodernizowany dwa ostatnie odcinki autostrady A6 pomiędzy węzłem Kijewo (d. Szczecin-Dąbie) a węzłem Rzęśnica, czyli odcinek od Kijewa do nowego węzła Szczecin-Dąbie (Tczewska) i od mostku nad rzeczką Chełszczącą do Rześnicy). Remont powinien zakończyć się w 2019 roku.

4. W formule projektuj i buduj, w ramach przebudowy odcinka S6/S3 (w Szczecinie uparcie zwanego tylko S3 i tak kilometrowanego) tzw. Miękowo - Rzęśnica, zostanie przebudowany węzeł Rzęśnica. Niestety zgodnie z przewidywaniami, podobnie jak to było w przypadku węzła Elbląg-Wschód, węzeł zostanie "kopnięty" w kierunku Goleniowa, a ciąg berlinki ostatecznie przerwany. Pocieszające jest, że ostateczna wersja i tak jest lepsza od tych proponowanych wcześniej. Całość powinna byćgotowa w 2020 roku.

Plany nowego węzła w Kołbaskowie i przebudowanego Kijewa i Rzęśnicy można zobaczyć TU.

Źródło: Źródło: GDDKiA

---------------------

W poniedziałek 12 października GDDKiA ma ogłosić przetarg na przebudowę ostatniego fragmentu autostrady A6. Od węzła Dąbie (teraz Kijewo), również mającego zostać zmodernizowanym, do węzła Rzęśnica. Łącznie 3,5 km (z wyłączeniem niedawno przebudowanego odcinka w ramach budowy węzła Szczecin-Dąbie (Tczewska)). Źródło: GDDKiA z 09.10.2015.

 

GDDKiA planuje w przyszłym roku rozpocząć dwuetapową przebudowę nawierzchni ostatnich dwóch betonowych odcinków na A6. Wpierw przebudowany zostaje "pominięty" krótki odcinek między węzłami Szczecin-Dąbie (teraz Kijewo) a nowym węzłem Szczecin-Dąbie (Tczewska). W 2017 powinien zostać zmodernizowany odcinek od tego drugiego węzła (ściślej od rzeczki Chełszcząca) do węzła w Rześnicy. Źródło: Gazeta Wyborcza. Szczecin. z 06.04.2015.

Trwa rozbiórka Berlińskiego Mostu (konstrukcji z 1938 r. oraz odbudowanej w latach 60. jednej nitki), a tymczasem Rosyjska Akademia Nauk przedstawiła plan prezydenta Władimira Putina, połączenia Londynu z Alaską przez terytorium Rosji. Pomijając jak to wszystko zabawnie i futurystycznie brzmi, to z naszego punktu widzenia istotne jest, że (jak wskazuje mapa) przez Polskę jej trasę wytyczono z Poznania przez Gdańsk (zapewne kombinacja przyszłej S5 i istniejącej A1) i dalej S22 z Elbląga do Królewca (Kaliningradu) i dalej przez Litwę do Mińska (tak jak międzynarodowa E28). Źródło: m.in www.dailymail.co.uk z 24.03.2015.

W trakcie prac rozbiórkowych starego Berlińskiego Mostu pod Królewcem doszło do tragedii. W wyniku upadku jednego z filarów konstrukcji mostu, obiekt zawalił się i zginęło 4 robotników.  Źródło: http://klops.ru z 13.01.2015.

aktualności z 2014 roku

aktualności z 2013 roku

aktualności z 2012 roku

aktualności z 2011 roku

aktualności z 2010 roku

aktualności z 2009 roku

aktualności z 2008 roku

aktualności z 2007 roku

aktualności z 2006 roku

aktualności z 2005 roku

aktualności z 2004 roku

aktualności z 2003 roku

aktualności z 2002 roku

aktualności od lipca do czerwca 2001 roku

informacje o odbudowie odcinka Elbląg - Królewiec od 1992 roku do czerwca 2001

 
© Copyright by Bartosz Bajków. Oprawę graficzną i techniczną stworzył Leszek Cybula.

http://byekuf.republika.pl

 
Udział w tworzeniu strony mieli bądź mają (alfabetycznie): Dariusz Bąkowski, Robert Dróbka, Piotr Jakubiak, Zbigniew Kucmierz, Adrian Macierzyński, Sławomir Mioduszewski, Marcin Rogoziński, Marcin Stienss, Piotr Zembrzuski i wiele innych osób, którym bardzo serdecznie dziękuję za pomoc..