Ogłoszone 12 października przetargi czterokrotnie dotyczą
berlinki (jako autostrady A6). Zaczynając od zachodu:
1. W formule projektuj i buduj, w ramach budowy nowego przebiegu DK13 (a w
dalszej przyszłości Zachodniej Obwodnicy Szczecina), nastąpi przesunięcie węzła
w Kołbaskowie (dawnego Szczecin-Południe) nieco na wschód. Obecne łącznice
zjazdowo-wjazdowe (wraz z zabytkową stacją benzynową) zostaną zlikwidowane, a
nowe (wraz z drogami serwisowymi i nowym wiaduktem) powstaną za (patrząc w
kierunku Królewca) MOPem (tym ze stacją Lotosu). Całość powinna być gotowa w
2020 roku.
2. W formule projektuj i buduj zostanie przebudowany węzeł Kijewo (dawny
Szczecin-Dąbie). Poprawiona zostanie geometria wszystkich zjazdów i wjazdów oraz
powstaną drogi serwisowe (jezdnie zbiorczo-rozprowadzające). Nowy węzeł powinien
być gotowy pod koniec 2019 roku.
3. W formule buduj zostaną zmodernizowany dwa ostatnie odcinki autostrady A6
pomiędzy węzłem Kijewo (d. Szczecin-Dąbie) a węzłem Rzęśnica, czyli odcinek od
Kijewa do nowego węzła Szczecin-Dąbie (Tczewska) i od mostku nad rzeczką
Chełszczącą do Rześnicy). Remont powinien zakończyć się w 2019 roku.
4. W formule projektuj i buduj, w ramach przebudowy odcinka S6/S3 (w Szczecinie
uparcie zwanego tylko S3 i tak kilometrowanego) tzw. Miękowo - Rzęśnica,
zostanie przebudowany węzeł Rzęśnica. Niestety zgodnie z przewidywaniami,
podobnie jak to było w przypadku węzła Elbląg-Wschód, węzeł zostanie "kopnięty"
w kierunku Goleniowa, a ciąg berlinki ostatecznie
przerwany. Pocieszające jest, że ostateczna wersja i tak jest lepsza od tych
proponowanych wcześniej. Całość powinna byćgotowa w 2020 roku.
Plany nowego węzła w Kołbaskowie i przebudowanego Kijewa i Rzęśnicy można
zobaczyć TU.
Źródło:
Źródło: GDDKiA
---------------------
W poniedziałek 12 października GDDKiA ma ogłosić przetarg na przebudowę
ostatniego fragmentu autostrady A6. Od węzła Dąbie (teraz Kijewo), również
mającego zostać zmodernizowanym, do węzła Rzęśnica. Łącznie 3,5 km (z
wyłączeniem niedawno przebudowanego odcinka w ramach budowy węzła Szczecin-Dąbie
(Tczewska)).
Źródło: GDDKiA z
09.10.2015.
GDDKiA planuje w przyszłym roku rozpocząć dwuetapową przebudowę nawierzchni
ostatnich dwóch betonowych odcinków na A6. Wpierw przebudowany zostaje
"pominięty" krótki odcinek między węzłami Szczecin-Dąbie (teraz Kijewo) a nowym
węzłem Szczecin-Dąbie (Tczewska). W 2017 powinien zostać zmodernizowany odcinek
od tego drugiego węzła (ściślej od rzeczki Chełszcząca) do węzła w Rześnicy.
Źródło: Gazeta Wyborcza. Szczecin. z 06.04.2015.
Trwa rozbiórka Berlińskiego Mostu (konstrukcji z 1938 r. oraz odbudowanej w
latach 60. jednej nitki), a tymczasem Rosyjska Akademia Nauk przedstawiła plan
prezydenta Władimira Putina, połączenia Londynu z Alaską przez terytorium Rosji.
Pomijając jak to wszystko zabawnie i futurystycznie brzmi, to z naszego punktu
widzenia istotne jest, że (jak wskazuje mapa) przez Polskę jej trasę wytyczono z
Poznania przez Gdańsk (zapewne kombinacja przyszłej S5 i istniejącej A1) i dalej
S22 z Elbląga do Królewca (Kaliningradu) i dalej przez Litwę do Mińska (tak jak
międzynarodowa E28). Źródło: m.in
www.dailymail.co.uk z
24.03.2015.
W trakcie prac rozbiórkowych starego Berlińskiego Mostu pod Królewcem doszło do
tragedii. W wyniku upadku jednego z filarów konstrukcji mostu, obiekt zawalił
się i zginęło 4 robotników. Źródło:
http://klops.ru z 13.01.2015.
aktualności z
2014 roku
aktualności z
2013 roku
aktualności z
2012 roku
aktualności z
2011 roku
aktualności z
2010 roku
aktualności z
2009 roku
aktualności z
2008 roku
aktualności z
2007 roku
aktualności z
2006 roku
aktualności z
2005 roku
aktualności z
2004 roku
aktualności
z 2003 roku
aktualności
z 2002 roku
aktualności
od lipca do czerwca 2001 roku
informacje o
odbudowie odcinka Elbląg - Królewiec od 1992 roku do czerwca 2001
|