I. Prace na odcinku od Siwkowa do Łęczycy (Załęcza) - 24 i 25 czerwca 2017.
|
|
Wiadukt drogi Warchlino - Małkocin w trakcie rozbiórki. Obiekt zostanie
odbudowany.
Widok w kierunku Królewca. |
Ujęcie z południowego przyczółku. Po lewej północny "dziki zjazd", który
zostanie odsunięty na zachód. Widok na północ. |
|
|
Północny przyczółek widziany od zachodu.
Widok w kierunku Królewca. |
Południowy przyczółek widziany od północy. Widok na południe. |
|
|
Kruszenie pasa awaryjnego i opaski na odcinku zaraz za wiaduktem.
Widok w kierunku Królewca. |
500 metrów dalej połamane fragmenty pasa awaryjnego i opaski wewnętrznej.
Widok w kierunku Królewca. |
|
|
Prace przy przepuście nad dopływem rzeczki Małki.
Widok w kierunku Królewca. |
Po północnej stronie mostu, w praktyce wiaduktu. Widok na
południe. |
|
|
Na pierwszym planie wlot wody ze zbiornika, do rury, która prowadzi pod
autostradą widoczną w tle. Widok na południowy wschód. |
Po południowej stronie wiaduktu. Widok w kierunku Berlina. |
|
|
Południowa strona wiaduktu, pod którym jest przepust. Widok na
północ. |
Nie wiadomo w jakim celu częściowo odsłonięty przepust dopływu Małki. |
|
|
100 metrów dalej likwidacja opaski i pobocza, w tle most nad Małką
przy dawnym majątku Ludwigsfrei. Widok w kierunku Królewca. |
Prace konserwacyjne przy moście nad rzeką Małką, w tle wiadukt pod
berlinką dla ruchu z Ludwigsfrei na pola po
południowej stronie autostrady.
Widok w kierunku Królewca. |
|
|
Smołowanie północnej części mostu nad Małką. Widok w kierunku
Berlina. |
Północna część mostu nad Małką widziana z zabytkowego mostu dawnej drogi
Warchlino - Ludwigsfrei. Widok na południe. |
|
|
Środkowa część mostu pod południową nitkę. W tle kupu piasku przy
następnym wiadukcie. Widok w kierunku Królewca. |
Południowa część mostu pod nieistniejącą już drogę równoległą. Po lewej
wyższy nasyp to autostrada. Widok w kierunku Królewca. |
|
|
Południowy brzeg mostu. Zamiast uzupełnić kamienie z najwyższego rzędu
rozebrano go w całości. Widok w kierunku Królewca. |
Południowa strona mostu. Widok na północ. |
|
|
Smołowanie północnej części wiaduktu nad dawną drogą z majątku
Ludwigsfrei. Widoki w kierunku Berlina i Królewca. |
|
|
Południowy górny brzeg obiektu. Zdjęto barierki i ich fundament i nie
wiedzieć czemu zniszczono 2-3 poziomy ozdobnych kamieni. Widok w kierunku Królewca. |
Północny górny brzeg wiaduktu, podobne zniszczenia. Widok w kierunku Królewca. |
|
|
Wiadukt widziany od południa i od północy. Uprzątnięto wieloletnie zwały
śmieci z wnętrza. Widoki odpowiednio na północ i na południe. |
|
|
200 metrów dalej. Zlikwidowane opaska i pas awaryjny, z zostawionym
fragmencie przy dawnym dzikim wjeździe z drogi równoległej. Widok w kierunku Królewca. |
2 km dalej przy dorobionym skrzyżowaniu do Storkówka. Trwa
rozbiórka i kruszenie pobocza i opaski.
Widok w kierunku Berlina. |
|
|
Dorobione po wojnie dzikie skrzyżowanie z powstałą po wojnie
drogą-skrótem ze Storkowa. Po remoncie powstanie tu lewoskręt. Na
pierwszym planie ślad dla jezdni pólnocnej, przez ,16 km brak tu
"krawężników". Widok na południe. |
Około 350 m od skrzyżowania.
Mniej
więcej tutaj po około 1,6 km przerwie wraca północny pas awaryjny i
północna opaska wewnętrzna (tu już zlikwidowana, tak jak przy jezdni
południowej).
Widok w kierunku Królewca. |
|
|
Dzikie
przecięcie z dawną polną drogą z Parlina do Storkowa. Prawdopodobnie
bruk ułożono (przez pusty pas północnej jezdni) po wojnie przywracając
ciągłość przerwaną przez powstanie autostrady. Widok na północ. |
20 metrów za przecięciem.
Widok w kierunku Berlina. |
|
|
Sprzęt
który niszczy berlinkę. Fotka na wysokości
dzikiego zjazdu do Składowiska Łęczyca.
Widok w kierunku Królewca. |
Około 100 metrów dalej.
Na lewym pasie południowej jezdni gruz z rozbiórki/niszczenia
berlinki.
Widok w kierunku Królewca. |
|
|
Po kolejnych 100 metrach. Odhumusowana północna jezdnia i rozebrane obie
opaski wewnętrzne.
Widoki w kierunku Królewca i Berlina. |
|
|
Koniec północnego pasa awaryjnego. W tle węzeł w Łęczycy. Na fotce obok
prawie to samo miejsce widziane z południowej jezdni.
Widok w kierunku Królewca. |
Po lewej rozebrane fragmenty obu opasek wewnętrznych (i dalej w
tle koniec północnej opaski), po prawej początek rozebranego,
brukowanego pasa zjazdu. Widok w kierunku Królewca. |
|
|
Odhumusowany ślad dla północnej łącznicy. Widok na północ. |
Odcinek między południową łącznicą a węzłowym wiaduktem. Jezdnia
południowa bez wewnętrznej opaski i ślad dla jezdni północnej
odhumusowany na części jej szerokości.
Widok w kierunku Berlina. |
|
|
Rozbiórka jezdni południowej przed najazdem na widocznym w tle węzłowym
wiaduktem. Widok w kierunku Królewca. |
Rozkopany zachodni przyczółek północnej części wiaduktu
berlinki nad DW106. W tle miejsce gdzie
powstanie rondo północnej łącznicy z DW106. Widok na północ. |
|
|
Tu powstanie rondo północnej łącznicy z DW106 i ul. Wyspiańskiego w
Łęczycy.
Widok w kierunku Berlina. |
Wiadukt berlinki nad DW106 po północnej
stronie. Widok na
południe. |
|
|
Rozkopany zachodni przyczółek północnej części wiaduktu
berlinki nad DW106. W tle rozkopany
wschodni przyczółek. Widok w kierunku Królewca. |
Rozkopany i konserwowany wschodni przyczółek wiaduktu berlinki nad
DW106. Widok w kierunku Królewca. |
|
|
Skrzyżowanie południowej łącznicy z DW106, tu powstanie rondo. Widok
na południe. |
Widok na wiadukt od strony przyszłego ronda południowej (w tym miejscu
rozebranej) łącznicy przy skrzyżowaniu z DW106. Widok na północ. |
|
|
Częściowo rozebrana południowa łącznica. Daleko w tle DW106. Widok
na południowy wschód. |
Zaraz za wiaduktem demontaż opaski wewnętrznej. Widok w kierunku Królewca. |
|
|
Remont wiaduktu przy drodze lokalnej z Załęcza. W tle wieża telefonii
komórkowej przy węźle w Łęczycy.
Widok w kierunku Berlina. |
Wiadukt widziany od strony południowej. Widok w kierunku Berlina. |
|
|
Wiadukt widziany od strony południowej. Widok na północ (w kierunku
Załęcza). |
Wiadukt widziany od strony północnej. Widok na południe. |
|
|
"Grzbiet" wiaduktu w konserwacji. Widok na północ. |
Fragment ze zlikwidowaną jezdnią zaraz za wiaduktem. W tle miejsce
następnego zdjęcia. Widok w kierunku Królewca. |
|
|
Pas zlikwidowanej opaski wewnętrznej i gruz z pasa awaryjnego
zlikwidowanego na dalszych metrach. Widok w kierunku Królewca. |
Nielegalny dziki zjazd na drogę pod wiaduktem. Po prawej ten sam gruz co
na zdjęciu obok. Po lewej pas awaryjny. W tle wiadukt.
Widok w kierunku Berlina. |
|
|
Gruz ze zlikwidowanego pasa awaryjnego. Daleko w tle koniec betonowej
jezdni. Widok w kierunku Królewca. |
Koniec betonowej jezdni z 1942 roku. W tle jezdnia asfaltowa z 2012
roku. Widok w kierunku Królewca. |
|
|
"Dowiązanie" do powojennego (w 2012 wyremontowanego) odcinka. Widok
na południe. |
Zablokowany wjazd na przebudowywany (a może niszczony ?) odcinek
berlinki. W tle miejsce z poprzednich dwóch zdjęć.
Widok w kierunku Berlina. |
|
|
Po lewej, po likwidacji pasa awaryjnego odhumusowano poszerzenie celem
wykonania prawoskrętu (daleko w tle) na DW141 w kierunku Sowna. Bliżej
miejsce na nowy ślad pasa w kierunku Królewca.
Widok w kierunku Berlina. |
Pas do jazdy na wschód zostanie "dolepiony", a na obecnym powstaną
lewoskręty do Sowna (poprzednie fotografia) i Przemoczy. Widok w kierunku Królewca. |
|
|
Po lewej odhumusowany pas na prawoskręt do Przemoczy i nieznacznie
przesunięte północne skrzyżowanie z DW141. W tle wyremontowany w 2012
roku węzłowy wiadukt pozostanie niewykorzystany. Widok w kierunku Królewca. |
Jedno skrzyżowanie z DW141 zostanie zlikwidowane. Od strony Sowna (na
pierwszym planie) zostanie o 200 metrów cofnięte na zachód. Od strony
Przemoczy o 50 metrów przesunięte na wschód. |
|
|
3 km dalej, wiadukt nad dawną drogą Poczernin - Warchlino/Dąbrowica. Po
prawej prawie nie używana aleja do Poczernina. Widok w kierunku Królewca. |
Konserwacja północnej części wiaduktu. W tle oryginalna barierka. Widok w kierunku Królewca. |
|
|
Wiadukt widziany od północy. Widok na południe. |
Wiadukt widziany od południa. Widok na północ. |
|
|
Za wiaduktem pas awaryjny północnej jezdni i obok porozbijana jezdnia
południowa. Widok w kierunku Królewca. |
20-30 metrów dalej, porozbijana jezdnia. Po lewej budka stróża i gruz z
następnego zdjęcia. Widok w kierunku Królewca. |
|
|
Kilkaset metrów dalej. Porozbijana południowa jezdnia i zgromadzony gruz
na nitce północnej. Widok w kierunku Królewca. |
Przy
kolejnym wiadukcie. W tle słupy energetyczne przed (od tej strony)
poprzednim wiaduktem.
Widok w kierunku Berlina. |
|
|
Wiadukt drogi Warchlinko - Poczernin. Daleko w tle "ucywilizowany" dziki zjazd do
Poczernina. Widok w kierunku Królewca. |
Północna strona wiaduktu. Widok w kierunku Królewca. |
|
|
Południowa strona wiaduktu. Widok na północ. |
Wnętrze "tunelu". Tędy powinna przebiegać porządna droga łącząca
obie wsie z pominięciem berlinki. Widok
na południe. |
|
|
Połamane (odprężone) płyty południowej jezdni. Nie ma już wcześniej
zniszczonego pasa awaryjnego i opaski. W tle wiadukt.
Widok w kierunku Berlina. |
I spojrzenie w drugą stronę. Wysokość dzikiego zjazdu.
Widok w kierunku Królewca. |
III. Strumiany-Sowno - Ina sierpień 2017
|
|
Droga Strumiany-Sowno. W tle jej wiadukt nad
berlinką. Po prawej "ucywilizowany" dziki zjazd. Widok na
południe. |
Dzikie zjazdy (widziane na środku) zostaną zamknięte. Powstanie nowy
zjazd do Sowna z pętlą-przystankiem dla autobusów (po prawej). Widok
na południe. |
|
|
Miejsce gdzie zostanie przesunięty zjazd (wraz z lewoskrętem od strony
Szczecina) i przystanek-pętla autobusowa. Na
pierwszym planie dzikie zjazdy, które zostaną zlikwidowane.
Widok w kierunku Berlina. |
Daleko w tle most nad Iną. Rozebrany lewy pas południowej jezdni, opaska
wewnętrzna i pas awaryjny. Po lewej kompletnie zarośnięty pas pod
północną jezdnię, z ledwo widocznym pasem awaryjnym. Widok w kierunku Królewca. |
|
|
Wjazd na wiadukt od strony południowej. Cała droga do Sowna jest
brukowana. Widok na północ. |
Wiadukt widziany od zachodu. Na pierwszym planie dziki zjazd
przeznaczony do likwidacji. Widok w kierunku Królewca. |
|
|
Wiadukt widziany od wschodu. Po prawej pas awaryjny północnej jezdni.
Widok w kierunku Berlina. |
I z nieco dalszej odległości. Można lepiej zobaczyć etap rozbiórki.
Widok w kierunku Berlina. |
7819 9km |
7821 |
Kilkaset metrów dalej, miejsce widoczne wcześniej z daleka z wiaduktu.
Wtle most nad Iną. Widok w kierunku Królewca. |
Kilkadziesiąt metró dalej. Daleko w tle wiadukt Strumiany - Sowno.
Widok w kierunku Berlina. |
|
|
|
|
|
|
Rozebrana pozostałość północnej strony mostu nad Iną. Widok w kierunku Królewca. |
Prace remontowe na południowej nitce mostu nad Iną.
Widok w kierunku Królewca. |