|
|
Widok na wiadukt drogi Kołbaskowo - Smolęcin.
Widok w kierunku Berlina. |
Wiadukt obecnej DK13 w Kołbaskowie.
Widok w kierunku Berlina. |
|
|
Odbudowa mostu (północnej
nitki) nad Odrą Zachodnią. 1948 lub 1949 rok. |
Po odbudowie, lata 60. lub
70. Widok z zachodniego przyczółku. |
|
|
Most nad Odrą Zachodnią
widziany od południowej strony zachodniego przyczółka (w kierunku
Królewca). |
Most nad Odrą Zachodnią
widziany od południowej strony wschodniego przyczółka (w kierunku
Berlina). |
|
|
Most nad Odrą Zachodnią
widziany z zachodniego przyczółka na północną stronę. |
Most nad Odrą Wschodnią
widziany od południowej strony wschodniego przyczółka. |
|
|
Most nad Odrą Wschodnią
widziany od południowej strony zachodniego przyczółka (w kierunku
Królewca). |
Most nad Odrą
Wschodnią
widziany od północnej strony zachodniego przyczółka (w kierunku
Królewca). |
|
|
Zniszczony
wiadukt nad linią kolejową ze Szczecina do Gryfina (wzdłuż ul.
Rymarskiej). |
|
|
Odbudowa wiaduktu nad linią kolejową do
Gryfina. |
Obecna ulica Rymarska w ciągu DK31. W tle
wiadukt berlinki. |
|
|
Wiadukt autostrady nad obecną DK31. Widok w kierunku Królewca. |
Wiadukt ul. Bielańskiej.
Widok w kierunku Berlina. |
|
|
To samo miejsce, spojrzenie w przeciwną stronę. W tle wiadukt nad ul.
Głuchą. Widok w kierunku Królewca. |
Odbudowa mostu nad ul. Smocza. Widok w kierunku
Królewca. |
|
|
Most nad ul. Smoczą. Widoki w kierunku Berlina. |
|
|
Widok między nitkami wiaduktu. |
|
|
Parking między
ulicami Wschodnią a Sąsiedzką. Widok w
kierunku Berlina. |
Estakada nad ul. Chłopską w Klęskowie.
Widok w kierunku Królewca. |
|
|
Ujęcie w tym samym miejscu, ale wykonane później (dom po prawej nie ma
już spadzistego dachu). |
1960 - wiadukt
ulicy Koziej. |
|
|
Węzeł w
szczecińskim Dąbiu (Kijewie). Widok w
kierunku Królewca. |
Ujęcie (w
kierunku Berlina) z łącznicy, którą na
poprzedniej fotce widać po lewej stronie. |
|
|
1960 - zniszczony i później rozebrany
wiadukt w ciągu ulicy Stary Szlak. |
1960 - spacer po autostradzie. |
|
|
1960 - dzieci bawią się na berlince. |
Węzeł Rzęśnica przed pierwszą przebudową,
widok (z wiaduktu) w kierunku Berlina. |
|
|
Węzeł Rzęśnica, widok w
kierunku Królewca, prawdopodobnie 1978 rok. Po lewej budowa
łagodniejszego włączenia ówczesnej E14 w berlinkę. Na zdjęciu
inżynier Andrzej Piaskowski, wtedy naczelnik wydziału drogowego
Wojewódzkiego Zarządu Dróg Publicznych w Szczecinie. |
|
|
Po prawej stronie dawna
łącznica po północnej stronie węzła, po lewej dobudowa drugiej jezdni do
ówczesnej drogi E14 (obecnie S6/S3), na tym (węzłowym) odcinku służąca
jako nowy ślad włączenia do berlinki. |
|
|
Skrzyżowanie, ze zjazdem z autostrady od
strony Berlina w kierunku Świnoujścia i teoretycznie tymczasowo (a w
praktyce do dziś) na Gdańsk. |
I widok na to skrzyżowanie od strony
wspomnianego zjazdu (od zjazdu z wiaduktu) jakiś czas po zakończeniu
przebudowy. |
|
|
Lata 50. lub 60. Skrzyżowanie powstałego
(prawdopodobnie) w 1937 roku łącznika od autostrady (od węzła Rzęśnica)
z dawną Reichstrasse nr 2 w nieistniejącej wsi Rzęśnica (Hornskrug). Po
prawej łagodny skręt na obecną ul. Goleniowską, a prosto droga (łącznik)
do autostrady. |
To samo miejsce zimą, prawdopodobnie
około 1975 roku. |
|
|
Wciąż to samo miejsce około 1976/77 roku.
Początek przebudowy ówczesnej drogi E14 (obecnych S6 i S3). |
Ujęcie kilkanaście metrów przesunięte w
kierunku północnym. Po prawej stronie budowa drugiej jezdni. W tle
pojawił się charakterystyczny monument. |
|
|
Ujęcie z wyspy między jezdniami. W tle
ciężarówka w powstającym nowym miejscu skrzyżowania. |
Widok w drugą stronę, na północ. |
|
|
Blisko finiszu prac. Na pierwszym planie
pozostałość dawnego skrzyżowania, w tle nowe. |
Prawdopodobnie 1979 rok po zakończeniu
prac. Nie ma już starego skrzyżowania. W tle widać nowe, istniejące po
dziś dzień. |