Wiosna 2007 roku - przebudowa odcinka berlinki na S7 i S22
Węzeł Elbląg-Zachód (vel Raczki). Po lewej zjazd na nową łącznicę (prawej wciąż nie ma), na wprost nowy (dłuższy, bo dwuprzęsłowy) wiadukt WA10 (północna nitka oddana do ruchu, południowa jeszcze w budowie). | Most M11 nad rzeką Elbląg, linia kolejową (Ostabahn'ą) i rzeczką Kumielą. Jedziemy po północnej nitce powstałej po raz pierwszy dopiero w zeszłym roku. Po prawej budowa nowej południowej nitki na miejscu "Czerwonego Mostu" z 1938 roku. |
Nowy wiadukt WD12 ulicy Skrzydlatej. Jedziemy po północnej jezdni, która powstała na rezerwie trzymanej od 1938 roku. | Za wiaduktem, w rejonie zwanym Nowa Holandia. Przygotowywany jest podkład pod nową jezdnię południową. |
Widok z węzła Elbląg-Wschód na wiaduktu WA2 i WD3. | Przy wiadukcie WA2 nad ul. Grunwaldzką. |
Tymczasowy wiadukt WA2 na północnej nitce. Południowa zostanie rozebrana i powstanie nowy obiekt. | Przy wiadukcie WD3 w Gronowie Górnym. Jedziemy po tymczasowej jezdni położonej na rezerwie północnego pasa. |
Na północnej (tymczasowej) jezdni, w tle wiadukt WA4. | Pozostałość po przedwojennym parkingu przed mostem M5. |
Nowy i stary most M5 nad Burzanką. |
Stary (na wprost) i nowy (po prawej) wiadukt WA6. |
Wiadukt PG7, w tle domy na wysokości WA8 i WD9 |
Wyremontowany objazd na północnej jezdni przed wiaduktem WA8 (daleko w tle). |
W tle wiadukt WD9 węzła Pomorska Wieś (vel Wilkowo). |
Wiadukt PG10. |
Wiadukt PG11. | Wiadukt WD12. |
Stary (na wprost) i nowy (po prawej) wiadukt WA13. | PG14, pokruszona jezdnia betonowa. |
Wiadukt WD15. |
Geokrata dla podbudowy
jezdni tymczasowej ulokowanej na rezerwie terenu przeznaczonej dla nitki
północnej. W tle, przed wiaduktem WD15, widać już asfalt (10.06.2007).
Widok w kierunku Berlina. |
Dzikie skrzyżowanie do Zastawna, w tle wiadukt WA16. | Wiadukt PG17. |
Wiadukt WD18. | Wiadukt WA19 (tam gdzie koparka), w tle wiadukt WD20. |
Wiadukt WD20, na horyzoncie miejsce gdzie jest wiadukt WA21. |
Zjazd w dół do wiaduktu WD22 węzła Frombork (vel Błudowo). |
Na odcinku między wiaduktem WD22 a mostem M23. | Most M23 Bauda, w tle (tam gdzie nadjeżdżające auto) WA24. |
Wiadukt PG25. | Wiadukt WD26. |
Wiadukt PG27. |
Przy bazie CTLu, droga dojazdowa od PG27 do WD28. |
Nowy wiadukt WD28 węzła Chruściel. | Nowy wiadukt WD28 widziany w kierunku Berlina. |
Za WD28 na granicy dwóch kontraktów: MSF i Skanskiej. | Wiadukt WA29. Budowa nowego obiektu na nitce południowej. Widok w kierunku Berlina. |
Wiadukt WA29. Stary obiekt, który pozostał na północnej nitce. Widok w kierunku Berlina. | Widok z wiaduktu WA29 w stronę obiektów WA30 i WA31 (dźwig). Widok w kierunku Królewca. |
Przed wiaduktem WA30. W tle po lewej widać starą część wiaduktu. Widok w kierunku Królewca. | Budowa nowego wiaduktu WA30 na południowej nitce. W tle wiadukt WA31. Widok w kierunku Królewca. |
Rozbiórka starego wiaduktu WA31 nad linią kolejową (popularnej Ostbahn'y). W tle obiekt WD32. Widok w kierunku Królewca. |
Dalszy etap rozbiórki
wiaduktu WA31 (10.06.2007). Widok w kierunku północnym. |
Widok z WD32 na Berlin. Tu jezdnia przejdzie na nitkę północną. | Wiadukt WD32 widziany w kierunku północnym. |
Widok z wiaduktu WD32 na Królewiec. | Zoom, most M33 nad Pasłęką, w tle wiadukt WD34. |
Przed widzianym w tle wiadukcie WD34 węzła Szalmia (vel Braniewo), który zostanie zredukowany do skrzyżowania dróg dojazdowych (nie będzie zjazdu i wjazdu na berlinkę). |
Wiadukt WD34 widziany z bliska w dniu 07.06.2007. Południową jezdnię
okrojono do jednego pasa. Trwa budowa północnej jezdni. |
Widok z wiaduktu WD34 na Berlin. Trwa przygotowanie pasa północnego na którym zostanie zlokalizowana jezdnia. |
Widok z wiaduktu WD34 na Królewiec. |
W tle most M35 nad Młynówką. |
Po wycince odsłoniły się przyczółki po wiadukcie WD36 (18.03.2007). Widok w kierunku Królewca. |
Po rozbiórce przyczółków wcześniej zniszczonego i rozebranego wiaduktu WD36. Obiekt nie będzie odbudowany (09.04.2007). |
Późniejsze ujęcie miejsca gdzie znajdowały się przyczółki po wiadukcie WD36. W tle, za kurzem, wiadukt WA37. |
Jedziemy pierwszy raz autem po niedawno odbudowanym wiadukcie WA37 w Szylenach. | Nowy wiadukt WD38. Odbudowuje się go po wielu latach. |
Wiadukty P39 i WK40, w tle chwilowo nie ma wiaduktu WD41. | Po rozbiórce wiaduktu WD41 na węźle Braniewo (vel Maciejewo). Widok na przyczółek południowy. |
I na przyczółek północny (w tle szynobus na wiadukcie WK40). | Północny przyczółek po rozebranym WD41. |
Rozkuty południowy przyczółek WD41 3 tygodnie później. |
Widok z miejsca gdzie był WD41 w kierunku Berlina, na wiadukt WK40. |
I widok z WK40 na węzeł gdzie rozebrano WD41 (09.04.2007).Po prawej widać ślad po pasie zjazdu. Widok w kierunku Królewca. | Przepust nad rzeczką Lipówką po północnej stronie (03.05.2007). Przed zniszczeniem można tam było przejechać także pojazdem. |
Rozbiórka wiaduktu WD42. Daleko w tle wiadukt WD43. |
Widok na WD42 od dołu, w kierunku południowym (09.04.2007). |
Przed widzianym w tle wiadukcie WD43 węzła Święta Siekierka-Zachód. Węzeł zostanie zredukowany do skrzyżowania dróg dojazdowych i lokalnych. | Wiadukt WD43. (09.04.2007). Widok w kierunku Królewca. |
Wiadukt WD43 widziany w kierunku północnym (09.04.2007). | Widok z WD43 w kierunku Królewca (09.04.2007). |
Zjazd i wjazd likwidowanego węzła po południowej stronie (09.04.2007). | Jezdnia za widzianym w tle wiadukcie WD43 (węzeł Święta Siekierka-Zachód). Widok w kierunku Berlina. |
Rozbiórka wiaduktu WD44 znajdującego się tuż przed mostem nad Banówką (M45). Widoki: w kierunku Berlina i na północ. | |
3 dni później, po rozbiórce WD44. Widoki w kierunku Berlina na południową i północną stronę. | |
Widok po rozbiórce wiaduktu WD44. Dalej most M45 i w tle rozbiórka wiaduktu WD46. |
Most M45 nad Banówką. Nowy obiekt powstanie po północnej stronie. Widok w kierunku Berlina. |
3 tygodnie później, uprzątnięty teren pod budowę nowego mostu na Banówce na nitce północnej. W tle wiadukt WD46. | Widok na most z wiaduktu WD46. Widok w kierunku Berlina |
Wiadukt WD46 kilka dni przed rozbiórką. Widok w kierunku Królewca. | 3 tygodnie później: rozbiórka wiaduktu WD46. |
Rozbierany wiadukt WD46 widziany w kierunku północnym. |
Widok w kierunku Królewca z wiaduktu WD46. |
3 tygodnie później mocno wyzoomowany widok z wiaduktu WD46 w kierunku Królewca. W tle nowe przejście graniczne. |
Rozebrany północny przyczółek wiaduktu WD47. Wiadukt nie będzie odbudowany. Ruch lokalny pójdzie po drodze dojazdowej. |
Widok na niego 3 tygodnie później. | Rozbierany północny przyczółek wiaduktu WD48. |
Rozebrane przyczółki po wiadukcie WD48. Wiadukt nie będzie odbudowany. Ruch lokalny zostanie poprowadzony po drogach dojazdowych i powiatowej (nr 248) biegnących wzdłuż berlinki. | Za mostem (M49) nad Omazą. W tle przejście graniczne Grzechotki - Mamonowo 2 (rosyjska część jeszcze nie gotowa). |
Przejście graniczne. W
tle po prawej kontrolne budki dla opuszczających Polskę, po lewej dla
wjeżdżających. Widok w kierunku Królewca. |
Na pierwszym planie
zdaje się plac dla kontroli TIRów. Po lewej budki graniczne widziane od
tyły, w tle budki dla wjeżdżających. Widok w kierunku Berlina. |
Jezdnia dla TIRów
wjeżdżających do Polski. W tle przedostatnie po polskie stronie budynki
graniczne. Widok w kierunku Królewca. |
Po rosyjskiej stronie granicy zrównano i ogrodzono teren.
Zdjęcia wykonał Andrzej Kowalik (wszystkie w
kierunku Berlina) w dniu 25 marca
2007 roku.
Zdjęcia wykonał telefonem komórkowym Andrzej Trusewicz
w dniu 28 marca 2007 roku.
Zdjęcia wykonałem (jeśli nie podpisane inaczej to
w kierunku Królewca) w dniu 14 kwietnia 2007 roku.
Zdjęcia wykonał Bogusz
Kulawiak
w dniu 2 maja 2007 roku.
Zdjęcia wykonał Piotr
Klawczyński w dniu 18 marca, 9 kwietnia, 3 maja, 7 i 10 czerwca 2007 roku.
Zdjęcia wykonał X wiosną 2007 roku.