logo
Historia i teraźniejszość   Autostrada Berlin - Królewiec





7 grudnia otwarto drugą, nowozbudowaną nitkę tzw. Berlińskiego Mostu nad Pregołą koło Królewca (Kaliningradu), będącego naturalnym przedłużeniem berlinki i obwodnicą miasta. W ten sposób kierowcy mają do dyspozycji trzy pasy ruchu na każdej jezdni. Źródło: vesti-kaliningrad.ru , kaliningrad.ru itd.

--------------------

GDDKiA wysłała zaproszenia do składania ofert cenowych na przebudowę węzła Dąbie (Szczecin-Kijewo) oraz odcinka od nowego węzłą Szczecin-Dąbie do Rzęśnicy (bez węzła). Pierwsza inwestycja w formule "Projektuj i Buduj" ma zostać zrealizowana do 2020 roku. Druga, w formule "Buduj" do 2019 roku. Przybędą pasy awaryjne a na węźle Dąbie (Kijewo) jezdnie serwisowe, nowe, szersze wiaduktu oraz nowe, lepiej wyprofilowane zjazdo-wjazdy. Źródło: strona GDDikA z 14.09.2016.

--------------------

Nadleśnictwo Szczecinek przygotowuje kolejną, trzecią część filmu z cyklu "Eko-skarby Pomorskiej Przyrody". W ujawnionych na Facebooku kadrach widać drogę przebiegającą przez Wyspę Owczą na Jeziorze Wielimie. W opisie wynika, że ma to być wizualizacja niedoszłego, aleternatywnego przebiegu berlinki przez Szczecinek do Chojnic. Źródło: Facebook Nadleśnictwa Szczecinek.

--------------------

W dniu 10.08.2016 r. Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie ogłosił przetarg na przebudowę betonowej części DW142. Patrząc od Szczecina, od węzła Rzęśnica, pozostanie krótki dwujezdnowy fragment, który płynnie, dwoma pasami przejdzie Drogowy Odcinek Lotniskowy w istniejącej postaci 1x4. Zaraz za DOLem zostanie rozebrany jeden z dwóch nieużywanych i przeznaczonych do likwidacji wiaduktów przechodzących nad berlinką (drugi to ten za skrzyżowaniem z DW141, w okolicy Poczernina) oraz północna pozostałość po nitce mostu nad Iną. Przebudowane zostaną dawne węzły Stargard-Friedrichswalde (skrzyżowanie z DW141) i Stargard-Massow (skrzyżowanie z DW106). Na tym pierwszym nie planuje się wykorzystać wyremontowanego w 2012 roku węzłowego wiaduktu, a zamiast pasów włączania powstaną lewo i prawoskręty. Na drugim dobudowana zostanie brakująca północna łącznica (a oba zjazdo-wjazdy prowadzone w DW106 poprzez ronda) i powstaną pasy zjazdowe i włączania. Przebudowane zostaną też legalnie istniejące od dawna tzw. dzikie wjazdy: drogi Strumiany - Sowno (lewoskręt) i Warchlino - Małkocin (brak pasów zjazdowych i włączeniowych). Prace powinny ruszyć w marcu 2017 roku i zakończyś się w 2018. Źródło: strona ZDW w Koszalinie.

--------------------

Słuchacze Radia Szczecin proponują, aby zostawić na pamiątkę fragment betonowego odcinka DW 142, zabytek, z np. pamiątkową tablicą w jakich okolicznościach powstała i że przy jej budowie zginęli m.in. polscy więźniowie.[...] Ciekawe są np. wiadukty, wykazało to powstałe w 2002 roku opracowanie - mówił w "Czasie Reakcji" zastępca Zachodniopomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków Tomasz Wolender. Źródło: strona Radio Szczecin z 19.04.2016.

--------------------

Zaległą informacja z 2015 roku z rosyjskiej części berlinki: wykonano na pozostałym odcinku (od dawnego węzła Zinten) do granicy drugą jezdnię asfaltową, wraz z pewną liczbą skrzyżowań w poziomie. Ruch odbywa się po nowej nitce, stara betonowa czeka na lepsze czasy. Źródło: informacja własna z 10.05.2016.

---------------------

Generalny Pomiar Ruchu z 2015 wykazał:

- na S22 Elbląg-Wchód - Braniewo-Południe (Chruściel) 5783 pojazdy na dobę (wzrost o 117,5% w stosunku do 2010 roku),

- na S22 Braniewo-Południe - Braniewo-Północ (Braniewo) 2631 p/d (wzrost 488,1 %),

- na S22 Braniewo-Północ - Grzechotki 3243 p/d (wzrost o 1052,9%),

- na A6 Szczecin-Kijewo (Dąbie) - Rzęśnica około* 32 000 p/d (w 2010 było 22111),

- na A6 wzrósł również ruch na pozostąłych odcinkach w kierunku granicy.

* w 2015 mierzono pomiędzy węzłami Szczecin-Kijewo i nowym węzłem Szczecin-Dąbie i Szczeczcin-Dąbie a Rzęśnica.

Źródło: strona GDDKiA.

--------------------

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie przygotował dokumentację modernizacji 23-kilometrowego odcinka od Szczecina do Krzywnicy. Jeszcze w tym roku ma zostać ogłoszony przetarg na wykonanie prac.[...] Planujemy zamknąć drogę, pokruszyć płyty i wykorzystać je jako podbudowę. Trzeba też pamiętać, że jak zamkniemy drogę w całości, to szybciej skończymy - mówił w magazynie "Czas Reakcji" Radia Szczecin Marek Żuber, dyrektor Zarządu Dróg.Wartość prac szacowana jest na ok. 50 mln złotych. Przewidywany koniec robót - do końca 2017 roku.

Źródło:Radio Szczecin 8 kwietnia 2016.

 

aktualności z 2015 roku

aktualności z 2014 roku

aktualności z 2013 roku

aktualności z 2012 roku

aktualności z 2011 roku

aktualności z 2010 roku

aktualności z 2009 roku

aktualności z 2008 roku

aktualności z 2007 roku

aktualności z 2006 roku

aktualności z 2005 roku

aktualności z 2004 roku

aktualności z 2003 roku

aktualności z 2002 roku

aktualności od lipca do czerwca 2001 roku

informacje o odbudowie odcinka Elbląg - Królewiec od 1992 roku do czerwca 2001

 
© Copyright by Bartosz Bajków. Oprawę graficzną i techniczną stworzył Leszek Cybula.

http://byekuf.republika.pl

 
Udział w tworzeniu strony mieli bądź mają (alfabetycznie): Dariusz Bąkowski, Robert Dróbka, Piotr Jakubiak, Zbigniew Kucmierz, Adrian Macierzyński, Sławomir Mioduszewski, Marcin Rogoziński, Marcin Stienss, Piotr Zembrzuski i wiele innych osób, którym bardzo serdecznie dziękuję za pomoc..