Fragment mapy z Atlasu Samochodowego Polski, wydany nakładem wydawnictwa "Przełom" z Krakowa w 1945 roku. Brak jeszcze granic państwowych. Niektórym miejscowościom nadano już polskie nazwy, które jednak odbiegają od dzisiejszych, np. Zarańsko nazywa się: Zarzęcice. Również na terenach, które weszły w skład NRD zreslawinizowano niektóre nazwy, np. Krackow stał się na nowo ( i na krótko) Krakowem. W legendzie zaznaczono autostradę jako gotową, gdy ma grubszą linię oraz w budowie, gdy ma linię cieńszą. Dziwi zatem uznanie za nieukończony odcinek berlinki od węzła w Podjuchach do węzła w Rzęśnicy (k. Wielgowa), a jeszcze bardziej zadziwia uznanie za gotową drogę autostradę z Gorzowa na odcinku Kalisz Pomorski - Złocieniec. Oznaczenie berlinki na odcinku od Rzęśnicy do Człuchowa za będącą w budowie można zrozumieć jako uznanie stanu rzeczywistego (minęło 2-3 lata od przerwania budowy) z nadzieją na kontynuowanie budowy. Na mapie brak planowanych węzłów: Dąbie (Kijewo), Stargard-Podlesie, Stargard-Chociwel, Dłusko, Podlipce, Węgorzyno-Ginawa, Kluczewo, Barwice, Szczecinek-Zachód, Szczecinek-Wschód. Na mapie nie uwzględniono  odcinka od Barwic przez Biały Bór w kierunku Gdańska.

druga część mapy>