Droga wojewódzka nr 142 (DW142) - zima 2017

 

I. W przededniu modernizacji. Zdjęcia z trasy wykonane z jazdy w kierunku Berlina kamerą sportową. Z tej uwagi kolejność zdjęć ze wschodu na zachód.

Nieużywany wiadukt leśnej drogi Przemocze - Poczernin na 12 kilometrze DW142. Zostanie rozebrany. Wyremontowany w 2012 roku wiadukt dawnego węzła Stargard-Friedrichswalde pozostanie nieużywany, choć aż się prosi puścić po nim ruch w ciągu DW141. Obiekt znajduje się na 10,5 km DW142.zd na DW141.
Zjazdy na DW141 i wjazdy z niej. Ten po prawej (północny) zostanie minimalnie przesunięty na wschód, a ten po lewej 200 metrów na zachód, zatem jadąc w ciągu DW141 trzeba będzie pokonać 200 metrów po DW142. Powstaną prawo- i lewoskręty. Pasów włączania nie będzie. Wiadukt drogi Strumiany - Sowno zostanie wyremontowany. Podłączenie drogi lokalnej zostanie odsunięte 100 metrów na zachód. Nie będzie prawoskrętu, jedynie lewoskręt. Na początku nowego, "dzikiego" zjazdu powstanie przystanek autobusowy z pętlą do zawracania. Obiekt znajduje się na 8,5 km DW142.zd
Około 600 metrów dalej. Na pasie północnym nie ma już samotnych brzóz. Nieużywany wiadukt leśnej drogi Kliniska - Wielichówko. Zostanie rozebrany. Obiekt znajduje się na 5,4 km DW142.z
Drogowo Odcinek Lotniskowy, około 3,5-3,6 km DW142. Zjazd na parking oraz możliwość wjechania na drugą jezdnię, nieużywaną na tym odcinku. 2 km DW142. Zjazd pozostanie, betonowa jezdnia chyba nie.
Nieużywany na dystansie 300 metrów odcinek północnej jezdni. Dalej następuje przeplot i wjazd na 1,7 km długi odcinek dwujezdniowy. Tutaj nic się nie zmieni, poza oczywiście wymianą nawierzchni.

Zdjęcia wykonał Jacek Firmanty w dniu 01.03.2017.

II. Dawny i niedokończony węzeł Węzeł Stargard-Massow (Stargard Szczeciński - Maszewo), koło Łęczycy, tuż przed rozpoczęciem gruntownej przebudowy całego odcinka Rzęśnica - Łęczyca (do nawierzchni asfaltowej), po wycinnce krzaków.

Oczyszczony teren po północnej stronie węzła. Po prawej widoczne skrzyżowanie DW106 z drogą wjazdową do Łęczycy. W tym miejscu powstanie rondo. Pierwotnie łącznica miała krzyżować się z DW106 bardziej na północ. Widok na północ. Ślad berlinki przygotowany pod północną jęzdnię. Tu niestety nic się nie zmieni. W tle wiadukt autostrady nad DW106. Widok w kierunku Królewca.
Berlinka widziana w drugą stronę. Mniej więcej tutaj skończy się pas włączania z północnej łącznicy w kierunku Królewca. W tle po lewej widać obecnie jedyny funkcjonujący zjazd i wjazd na DW142. Widok w kierunku Berlina Po drugiej, południowej stronie berlinki, nieco po skosie na zachód w stosunku do poprzedniego miejsca. Tutaj miał być wjazd na autostradę w kierunku Królewca. Pod mchem widać koniec betonowego północnego "krawężnika" południowej jezdni serwisowej, która miała połączyć zjazd i wjazd. Obok nieco pod śniegiem płyty na których kiedyś leżał bruk . Widok w kierunku Królewca.
Widok w drugą stronę z tego samego miejsca. Na pierwszym planie ten sam północny "krawężnik" południowej jezdni serwisowej. Dalej wycięte krzaki po południowej stronie węzła. Widok w kierunku Berlina. Wycięto krzaki zarastające dotychczas obszar charkterystycznego trójkąta zieleni tworzącego się między autostradą (wraz z serwisówką) a zjazdem i wjazdem. Bruk z serwisówki rozkradziono/rozebrano. W tym miejscu w 2018 roku powstanie pas włączania dla wjeżdżajacych w stronę Królewca. Widok w kierunku Berlina.
Odpowiednio północny i południowy "krawężnik" południowej jezdni serwisowej odkopany przez Pana Jacka. Widoki na północny zachód i na północ.
"Krawężnik" i ślad po jezdni serwisowej a w tle dorobiony wjazd-zjazd i dalej właściwy zjazd (służący też jako wjazd o czym dalej). Widok w kierunku Berlina. Widok w przeciwną stronę, na środku północny "krawężnik", obok ślad dawnej brukowej jezdni i "krawężnik" południowy.
Berlinka i zjazd na Starogard, obecnie wciąż jeszcze służący również jako kolizyjny wjazd na Berlin. W 2018 roku po remoncie zjazd zostanie przesunięty nieco na wschód, a wjazd (na Berlin) będzie po północnej stronie drogi. Widok w kierunku Berlina. Widok w przeciwną stronę. Po lewej berlinka, po po prawej zjazdowa jezdnia brukowa. Jej lewy pas (obecnie służący jako wjazd na Berlin) przechodził dalej w jezdnię serwisową. Widok w kierunku Królewca.
Istniejący od ~1974 roku tymczasowy wjazd na Królewiec i zjazd (od strony Królewca) na Starogard. Na pierwszym zdjęciu, kolejno od prawej strony widzimy: zjazdową jezdnię brukową, jej lewy "krawężnik", scalającą nawierzchnię asfaltową z 1974 roku, prawy (południowy) "krawężnik" jezdni serwisowej, brukową jezdnię serwisową (z jej dalszym, rozebranym śladem), lewy (północny) "krawężnik" jezdni serwisowej, scalajacą, w prostokątnym kształcie nawierzchnię asfaltową z 1974 roku, pas awaryjny/pobocze, południową jezdnię autostrady. Na drugim zdjęciu to samo widziane rzecz jastna od lewej strony. Uzupełnienia asfaltowe posłużyły zrobieniu tymczasowego wjazdu na Królewiec i kolizyjnego zjazdu (od strony Królewca) na Starogard. Po remoncie w 2018 roku w tym miejscu powstanie nowy wjazd na Królewiec (z pasem włączania), a zjazd (od strony Królewca) i wjazd na Berlin zostaną przeniesione na właściwą, północną stronę drogi.
Jezdnia zjazdowa w kierunku DW106. Na dalszym odcinku, od miejsca gdzie miała łączyć się z nie zrobionym wjazdem na Królewiec staje się nieco szersza. Po modernizacji, na skrzyżowaniu z DW106 powstanie rondo. Wiadukt berlinki nad DW106 od zachodniej strony. Na pierwszym planie betonowa płyta z cyframi o numerze (bodaj) 3366. Widok w kierunku Królewca.

Zdjęcia wykonał Jacek Firmanty w dniu 01.02.2017.

<<< powrót

strona główna