Autostrada A6 - od odbudowy po wojnie do przebudowy pod koniec lat 70.

Widok na wiadukt drogi Kołbaskowo - Smolęcin. Widok w kierunku Berlina. Wiadukt obecnej DK13 w Kołbaskowie. Widok w kierunku Berlina.
Odbudowa mostu (północnej nitki) nad Odrą Zachodnią. 1948 lub 1949 rok. Po odbudowie, lata 60. lub 70. Widok z zachodniego przyczółku.
Most nad Odrą Zachodnią widziany od południowej strony zachodniego przyczółka (w kierunku Królewca). Most nad Odrą Zachodnią widziany od południowej strony wschodniego przyczółka (w kierunku Berlina).
   
Most nad Odrą Zachodnią widziany z zachodniego przyczółka na północną stronę. Most nad Odrą Wschodnią widziany od południowej strony wschodniego przyczółka. 
Most nad Odrą Wschodnią widziany od południowej strony zachodniego przyczółka (w kierunku Królewca). Most nad Odrą Wschodnią widziany od północnej strony zachodniego przyczółka (w kierunku Królewca).
Zniszczony wiadukt nad linią kolejową  ze Szczecina do Gryfina (wzdłuż ul. Rymarskiej).
Odbudowa wiaduktu nad linią kolejową do Gryfina. Obecna ulica Rymarska w ciągu DK31. W tle wiadukt berlinki.
Wiadukt autostrady nad obecną DK31. Widok w kierunku Królewca. Wiadukt ul. Bielańskiej. Widok w kierunku Berlina.
   
To samo  miejsce, spojrzenie w przeciwną stronę. W tle wiadukt nad ul. Głuchą. Widok w kierunku Królewca.  Odbudowa mostu nad ul. Smocza. Widok w kierunku Królewca.
   
 Most nad ul. Smoczą. Widoki w kierunku Berlina.
 
Widok między nitkami wiaduktu. 

 

 Parking między ulicami Wschodnią a Sąsiedzką. Widok w kierunku Berlina  Estakada nad ul. Chłopską w Klęskowie. Widok w kierunku Królewca.
   
Ujęcie w tym samym miejscu, ale wykonane później (dom po prawej nie ma już spadzistego dachu).   Węzeł w szczecińskim Dąbiu (Kijewie). Widok w kierunku Królewca. 
 
 Ujęcie (w kierunku Berlina) z łącznicy, którą na poprzedniej fotce widać po lewej stronie.  Węzeł Rzęśnica przed pierwszą przebudową, widok (z wiaduktu) w kierunku Berlina. 
Węzeł Rzęśnica, widok w kierunku Królewca, prawdopodobnie 1978 rok. Po lewej budowa łagodniejszego włączenia ówczesnej E14 w berlinkę. Na zdjęciu inżynier Andrzej Piaskowski, wtedy naczelnik wydziału drogowego Wojewódzkiego Zarządu Dróg Publicznych w Szczecinie.
Po prawej stronie dawna łącznica po północnej stronie węzła, po lewej dobudowa drugiej jezdni do ówczesnej drogi E14 (obecnie S6/S3), na tym (węzłowym) odcinku służąca jako nowy ślad włączenia do berlinki.
Skrzyżowanie, ze zjazdem z autostrady od strony Berlina w kierunku Świnoujścia i teoretycznie tymczasowo (a w praktyce do dziś) na Gdańsk. I widok na to skrzyżowanie od strony wspomnianego zjazdu (od zjazdu z wiaduktu) jakiś czas po zakończeniu przebudowy.
Lata 50. lub 60. Skrzyżowanie powstałego (prawdopodobnie) w 1937 roku łącznika od autostrady (od węzła Rzęśnica) z dawną Reichstrasse nr 2 w nieistniejącej wsi Rzęśnica (Hornskrug). Po prawej łagodny skręt na obecną ul. Goleniowską, a prosto droga (łącznik) do autostrady. To samo miejsce zimą, prawdopodobnie około 1975 roku.
Wciąż to samo miejsce około 1976/77 roku.  Początek przebudowy ówczesnej drogi E14 (obecnych S6 i S3). Ujęcie kilkanaście metrów przesunięte w kierunku północnym. Po prawej stronie budowa drugiej jezdni. W tle pojawił się charakterystyczny monument.
Ujęcie z wyspy między jezdniami. W tle ciężarówka w powstającym nowym miejscu skrzyżowania. Widok w drugą stronę, na północ.
Blisko finiszu prac. Na pierwszym planie pozostałość dawnego skrzyżowania, w tle nowe. Prawdopodobnie 1979 rok po zakończeniu prac. Nie ma już starego skrzyżowania. W tle widać nowe, istniejące po dziś dzień.

Zdjęcia z archiwum GDDKiA Szczecin pozyskane dzięki panom Jackowi Fedorowiczowi i Mateuszowi Grzeszczukowi.

powrót do indeksu dla autostrady A6

strona główna