AUTOSTRADA PÓŁNOCNA - A6

Oto moja wstępna propozycja przebiegu autostrady Szczecin - Grodno. Na odcinku Szczecin - Lisowo wykorzystujemy przejezdny odcinek autostrady. Z Lisowa do Kościerzyny dokańczamy budowę berlinki, czyniąc parę ekologicznych wyjątków. Z Kościerzyny przez Pruszcz Gdański trasujemy autostradę do mostu w Kiezmarku. Od Kiezmarka za Pasłęk wykorzystujemy drogę ekspresową S7 (w tym odcinek berlinki wokół Elbląga). Dalej wyznaczamy trasę autostrady przez Morąg do Olsztyna. Następnie wzdłuż DK16 docieramy do Ełka i dalej do Augustowa (przecinając Via Baltikę), a stamtąd odbijamy na Grodno. Podobny pomysł z moim współudziałem pojawił się już wcześniej w artykule w "Nowych Drogach".

1. Odcinek Lisowo - Kluczewo.

2. Odcinek Kluczewo - Miastko (Słosinko).

3. Odcinek Miastko - Gostomie/Korne.

4. Odcinek Gostomie - Grabiny-Zameczek.

5. Odcinek Grabiny-Zameczek - Pasłęk.

6. Odcinek Pasłęk - Olsztyn.

7. Odcinek Olsztyn - Grodno. Bardzo pobieżne. Szczegółowe trasowanie fragmentu tej trasy mogłoby wyglądać jak na stronach http://www.mragowo-orzysz.pl i http://www.orzysz-elk.pl/, gdzie prezentowany jest bardzo sensowny przebieg fragmentu przyszłej drogi S16 (na razie planowanej do oznaczenia jako przyspieszona, ale projektowana w standardzie eski), zbliżony do mojego pomysłu i idei A6.

8. Cała trasa, od Hamburga i Berlina po Mińsk i Kowno.

Dla zaznaczenia trasy wykorzystałem fragmenty mapy ze strony http://wwf.pl/projekty/natura_2000_mapa.php, gdzie zaznaczono obszary NATURA 2000 (kolor niebieski strefy rządowe, kolor pomarańczowy tereny wyznaczone przez organizacje pozarządowe).

strona główna