Elbląg- Zachód - Grzechotki w 2009 roku

W ramach kontraktu na budowę drogi ekspresowej S7 Elbląg - Pasłęk rozpoczęły się prace przy południowej łącznicy węzła Elbląg-Zachód (vel Raczki).

Zabytkowy obiekt nie zostanie rozebrany. Łącznica przejdzie na pierwszym planie. Po lewej stronie widać kawałek DK22. W tym miejscu powstanie tak brakująca południowa łącznica. Po prawej stronie berlinka jako S7 / S22.

Zdjęcia wykonał Marcel Klinowski w dniu 13.04.2009 roku.

Węzeł Elbląg-Zachód w kierunku Królewca.  Trwa przebudowa. Budowa południowej łącznicy. Widok w kierunku Berlina.
Budowa południowej łącznicy. Po lewej węzłowy wiadukt nad DK22, w tle most nad rzeką Elbląg. Widok w kierunku Królewca. Budowa północnej łącznicy. Stara, ledwie co wyremontowana, została już rozebrana. W tym miejscu powstanie rondo.
Widok z miejsca gdzie powstanie rondo na południe. Za węzłowym wiaduktem widać zabytkowy budynek, który ocaleje. Na moście (dawniej zwanym "Czerwonym Mostem) nad rzeką Elbląg.
Wiadukt ul. Skrzydlatej, w tle zjazd na MOP Nowa Holandia. Pokręcony węzeł Elbląg-Wschód jeszcze wyłączony ze statusu drogi ekspresowej (czeka na ukończenie budowy S7 do Pasłeka).
Wiadukt WA2. Po prawej włączenie dla jadących z Warszawy. Wiadukt WD3 łączący elbląskie nieużytki z Gronowem Górnym.
Wiadukt WA4. Po prawej asfaltowa droga dojazdowa. Nowy most M5 nad Burzanką po stronie północnej. Stara, południowa nitka jest wykorzystana przez drogę dojazdową.
Przejście na stronę południową i dwa pasy pod górę. Wiadukt WA6 na wysokości wsi Sierpin.
Wiadukt PG7 na wysokości wsi Wilkowo. Wiadukt WA8. Po prawej droga dojazdowa prowadząca do węzła.
Początek węzła Pomorska Wieś (vel Wilkowo). Węzłowy wiadukt WD9 po którym przebiega DW509.
Zaraz za węzłem kolejny obiekt - PG10. Wiadukt PG11 w pobliżu Kamiennika Wielkiego.
Wiadukt WD12 dla drogi Kamiennik Wlk. - Pomorska Wieś. Przy obiekcie przystanki autobusowe. Wiadukt WA13, a w tle wiadukt PG14. Po prawej koniec pasa włączenia od przystanku autobusowego.
Wiadukt PG14 Wiadukt WD15 dla drogi Kamiennik Wielki - Kwietnik.
Wiadukt WA16 nad drogą Majewo - Kwietnik. Wiadukt PG17.
Zatoczki postojowe, po prawej droga dojazdowa, daleko w tle widnieje wiadukt WD18. Wiadukt WD18 dla drogi Majewo - Nowe Monasterzysko. Planowany jest tu zupełnie nowy węzeł.

Zakręt przed widocznym w tle wiaduktem WA19 (zanim WD20). Wiadukt WA19, w praktyce most nad strumieniem Okrzejką.

Dobudowa zatoczek autobusowych przy wiadukcie WD20, po którym przechodzi droga Karszewo - Stare Monasterzysko.
Wiadukt WA21 nad drogą Karszewo - Błudowo. Wspaniała panorama przed węzłem. Pod górę są dwa pasy.
Początek węzła Frombork (vel Błudowo). Węzłowy wiadukt WD22 dla DW505.
Odcinek za węzłem. 30 km do przejścia granicznego. Most M23 nad Baudą, a za nim wiadukt WA24.
Wiadukt PG25 dla drogi Wierzno Wielkie - Rucianka. Baza po firmie przebudowującej drogę.
Wiadukt WD26 dla drogi Wierzno Wielkie - Chruściel. Wiadukt PG27.
Za PG27, po prawej skręt z drogi dojazdowej na bocznicę CTL. Zapowiedź węzła Chruściel. Po prawej droga dojazdowa.
Węzeł Chruściel i wiadukt WD28 dla DK54 / DW506 Za węzłem. Na asfalcie widać granicę dwóch kontraktów.
Wiadukt WA29 z rozebraną północną nitką. Wiadukty WA30 (bez północnej nitki) i WA31 (nad Ostbahn'em).
Wiadukt WA32 dla drogi Wielewo - Pierzchały. Most M33 nad Pasłęką. Przejście na północną nitkę.
Wiadukt WD34 zlikwidowanego węzła Szalmia. Za obiektem. Po prawej obecnie już zabytkowa jezdnia betonowa.
Most M35 nad Młynówką W tym miejscu był wiadukt WD36.
Wiadukt WA37 nad drogą Szyleny - Brzeszczyny. Powrót na południową nitkę.
Odbudowany po latach wiadukt WD38 koło PGR Szyleny. W tym miejscu jest przepust P39 nad rzeczką Biebrzą. Na wprost wiadukt WK40 linii kolejowej Braniewo - Pieniężno.  Dalej WD41.
Węzłowy wiadukt WD41 dla DW507. Węzeł Braniewo (vel Maciejewo).
Za węzłem. Przy brzozach ekrany akustyczne. Wiadukt WD42 dla drogi z Zakrze do Zakrzewca.
Wiadukt WD43 zlikwidowanego węzła Święta Siekierka-Zachód. Od tego miejsca obowiązuje ograniczenie do 80km/h, a w ogrodzeniu zastosowano przerwy. Zejście na północną nitkę. Wiadukt PG44. W tle most nad Banówką
Most M45 nad Banówką. Po prawej stary obiekt na połud. nitce. Wiadukt WD46 dla drogi Pęciszewo - Krzewno.
Za WD46 zbudowano ekologiczny wiadukt WA47 (wiaduktu WD47 leżącego kawałek dalej nie odbudowano). W tym miejscu był wiadukt WD48 dla drogi Pęciszewo - Żelazna Góra. Nie odbudowano go. Tuż za nim powstał ekologiczny wiadukt WA48.
W tle widać zygzak do mostu nad Omazą. Na pierwszym planie celowa przerwa w ogrodzeniu. Zejście na północną nitkę. W tle most M49 nad Omazą ze znakiem końca drogi ekspresowej. Po prawej za mostem droga dojazdowa.

Ostatni czynny dziki zjazd. Za mostem odcinek dwujezdniowy.

Trzypasmowy odcinek przed przejściem w Grzechotkach.

Przejście z asfaltu na kostkę polbrukową. Po lewej nawrotka. Odprawy prawdopodobnie zaczną się w 2010 roku.
Białe budynki w tle to rosyjskie przejście Mamonowo 2. Kompletne zakończenie budowy zaplanowano na maj 2010 roku. W tym miejscu był ostatni wiadukt (WD50) przed granicą. Po prawej ślad drogi, w tle teren polskiego przejścia w Grzechotkach.

Od linii granicy w kierunku rosyjskiego przejścia brakuje około 20 metrów nowej nawierzchni dla berlinki (mniej więcej do miejsca gdzie rozebrano wiadukt autostrady od węzła Święta Siekierka-Wschód). Stary rosyjski słup graniczny leżał wykopany na ziemi, a obok stał już nowy, jeszcze zafoliowany. Przesunięto jego lokalizację bliżej jezdni.
Samo przejście Mamonowo 2 zewnętrznie wygląda na gotowe i prezentuje się całkiem okazale.

Zdjęcia wykonałem w dniu 21.11.2009 roku.

<<powrót do indexu

 strona główna