Wiosna 2008 roku - przebudowa odcinka berlinki na S22

Na nowym wiadukcie WA2 (na południowej nitce) nad ul. Grunwaldzką w Elblągu. W tle wiadukt WD3. Przy odnowionym wiadukcie WD3. Jedziemy po nowej, asfaltowej jezdni południowej.
Na nowym wiadukcie WA4 na południowej nitce. Po lewej jeszcze stara konstrukcja na północnej nitce. Jezdnia odbija na północną stronę, na nową nitkę mostu M5 nad Burzanką. Jednak na razie jeździmy jeszcze po starym moście.
Na nowym wiadukcie WA6 na południowej nitce. Po lewej jeszcze stara konstrukcja na północnej nitce. Przy odnowionym wiadukcie PG7.
Objazd nowej południowej nitki wiaduktu WA8 po starej konstrukcji na pasie północnym. Odnowiony wiadukt WD9 węzła Pomorska Wieś (vel Wilkowo). Łącznicę południową przerzucono ze wsch. strony na zachodnią.
Widok z WD9 w kierunku Berlina. Po lewej nowe łącznice. Widok z WD9 w kierunku Królewca. W tle wiadukt PG10.
Przeznaczona do likwidacji brukowana łącznica południowa. Odnowiony wiadukt PG10.
Odnowiony wiadukt PG11. Odnowiony wiadukt WD12. Po lewej zatoczka autobusowa.
Objazd nowej południowej nitki wiaduktu WA13 po starej konstrukcji na pasie północnym. W tle wiadukt PG14. Odnowiony wiadukt PG14.
Odnowiony ukośny wiadukt WD15. Objazd nowej południowej nitki wiaduktu WA16 po starej konstrukcji na pasie północnym.
Odnowiony wiadukt PG17. Przed wiaduktem WD18 zjeżdżamy na tymczasową jezdnię ułożoną na nitce północnej. Na południowej trwa asfaltowanie.
Odnowiony wiadukt WD18. Po lewej dziki zjazd, który (jak wszystkie tego typu) zostanie zlikwidowany. Za wiaduktem WD18 na tymczasowej jezdni północnej. Po prawej nowa jezdnia południowa. Uwagę zwraca różnica poziomów.
Po lewej stara nitka wiaduktu WA19 i jezdnia tymczasowa. Po prawej nowa nitka wiaduktu WA19 i nowa jezdnia południowa. Odnowiony wiadukt WD20. Jedziemy po tymczasowej jezdni na nitce północnej. Trwa budowa nowej jezdni południowej.
Budowa nowej jezdni południowej przed wiaduktem WA21. Po lewej stara nitka wiaduktu WA21 i jezdnia tymczasowa. Po prawej nowa nitka wiaduktu WA21 i budowa jezdni południowej.
Przed wiaduktem WD22 wracamy na nową jezdnię południową. Odnowiony wiadukt W22 węzła Frombork (vel Błudowo).

Za wiaduktem WD22: tu będą pasy włączenia i zjazdu

Objazd nowych nitek mostu M23 i wiaduktu WA24.

Po lewej stara nitka mostu M23 i (dalej) wiaduktu WA24 oraz jezdnia tymczasowa. Po prawej nowa nitka mostu M23 i wiaduktu WA24 oraz nowa jezdnia południowa. Odnowiony wiadukt PG25.
Odnowiony wiadukt WD26. Zatoczka autobusowa za wiaduktem WD26. W tle PG27.
Odnowiony wiadukt PG27. Nowy wiadukt WD28 węzła Chruściel.
Widok z WD28 w kierunku Berlina. Na fotce: Piotr Kowalski i ja. Widok z WD28 w kierunku Królewca, na łącznice.
Zapas żwiru na jezdni, zaraz za łącznicami. Widok w kierunku Berlina. Po lewej nowy wiadukt WA29, po prawej nie ma już północnej nitki starego obiektu.
Nowy wiadukt WA30 na nitce południowej. Po lewej stronie nie ma już starego obiektu na nitce północnej. Budowa nowego wiaduktu WA31 nad Ostbahn'em.
Widoki z wiaduktu WD32 w kierunku Berlina (daleko w tle wiadukt WA31) i w stronę Królewca (w tle most M33).
Przejście jezdni z nitki południowej na północą, most M33 nad Pasłęką, w tle wiadukt WD34. Zoom z WD34 na M33. Na pierwszym planie tymczasowy objazd wiaduktu. Po lewej ostał się jeden betonowy pas jezdni połud.
Tymczasowy objazd wiaduktu WD34 widocznego w tle. Po prawej, na wyższym poziomie resztki dawnej betonowej jezdni południowej. Widok z WD34 w kierunku Berlina. Do objazdu wykorzystano specjalnie do tego celu wyasfaltowane łącznice likwidowanego węzła Szalmia.
Widok z wiaduktu WD34 w kierunku Królewca. Przed mostem M35. Po lewej nowa jezdnia północna, po prawej stara, betonowa jezdnia południowa, która ma zostać zachowana.

Wjeżdżamy na zbudowany kilka lat temu most M35 nad Młynówką.

Te drzewa to pozostałość drogi, która nad berlinką przechodziła wiaduktem WD36. Daleko w tle wiadukt WA37.

Widok w drugą stronę (na Berlin). Najwyższe drzewa to ślad dawnej drogi od wiaduktu WD36.

Odbudowany kilka lat temu dwujezdniowy wiadukt WA37 w Szylenach.

Za WA37 jezdnia wraca z pasa północnego na południowy. Po prawej droga dojazdowa nr 11 do dawnego PGR Szyleny. Odbudowany wiadukt WD38.
Kończenie budowy nowego przepustu P39 nad rzeczką Biebrza. Widok (zoom z WD41) na P39. Na pierwszym planie WK40.
Widok z wiaduktu WD41 na wiadukt kolejowy WK40. Nowy wiadukt WD41 węzła Braniewo (vel Maciejewo).
Widok z wiaduktu WD41 w kierunku Królewca, na łącznice. Po lewej stary, betonowy odcinek jezdni północnej. Budowa nowego przepustu nad rzeczką Lipówką.
Odnowiony wiadukt WD42. Odnowiony wiadukt WD43 likwidowanego węzła Święta Siekierka-Zachód.

Północna łącznica z podkradzionym brukiem. Pójdzie tu droga dojazdowa nr 4.

Nowy wiadukt WD44. W tle most M45 i za nim wiadukt WD46. Jezdnia przechodzi z pasa południowego na północny.

Most M45 nad Banówką. Po lewej nowa, podwieszana nitka na jezdni północnej, po prawej stary obiekt na nitce południowej. Odnowiony wiadukt WD46 widziany w kierunku Berlina. Za nim imponująca konstrukcja nowego mostu M45 nad Banówką.

Budowa żelbetonowego ramowego przepustu. Kiedyś przed nim znajdował się wiadukt WD47.

Asfaltowanie w okolicy miejsca gdzie znajdował się wiadukt WD48.

Budowa kolejnego przepustu. Najazd na most M49 nad Omazą usytuowanym na północnej nitce.
Po lewej zjedzie droga dojazdowa nr 5 a po prawej droga powiatowa nr 248 (z Pęciszewa). Widok w kierunku Berlina. Po prawej stronie mostu pójdzie droga dojazdowa nr 7 a po lewej (niewidoczna na zdjęciu) nr 10. Widok w kierunku Królewca.
Od mostu M49 nad Omazą zaczyna się dwujezdniowy odcinek. Asfaltowanie przed przejściem granicznym Grzechotki - Mamonowo 2. Na jego terenie znajdował się wiadukt WD50.

Zdjęcia wykonałem razem z Piotrem Jakubiakiem i Piotrem Kowalskim w dniu 05.04.2008 roku.

<<powrót do indexu

 strona główna